Kwaliteitsstatuut
Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basisggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar te maken.
Dit betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut.
Goedgekeurd kwaliteitsstatuut ggz – vrijgevestigden
Format C
I. Algemene informatie
I. Algemene informatie
- Gegevens ggz-aanbieder
Naam regiebehandelaar: FHW Dekkers
BIG-registraties: 49066897825
Overige kwalificaties: Psychotherapeut BIG registratie 69066897816
Basisopleiding: Psychologie
Persoonlijk e-mailadres: psychologie@fdekkers.n
AGB-code persoonlijk: 94061751
Praktijk informatie 1
Naam praktijk zoals bekend bij KVK: FDekkers – Praktijk voor psychologie & supervisie
E-mailadres: psychologie@fdekkers.nl
KvK nummer: 77349164
Website: fdekkers.nl
AGB-code praktijk: 94065356 - Biedt zorg aan in
Omdat in het Zorgprestatiemodel nog wordt gewerkt met een onderscheid in basis- en specialistische ggz wordt tijdelijk deze vraag ook opgenomen in het kwaliteitsstatuut. Dit onderscheid zal in de toekomst vervallen en dan blijft uitsluitend de indeling in categorieën over.
2a.
Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk.
de generalistische basis-ggz
de gespecialiseerde-ggz
2b.
Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk.
Categorie A
Categorie B - Beschrijving aandachtsgebieden/zorgaanbod
Patiënten/cliënten kunnen met de volgende problematiek in de praktijk terecht (zoals
aandachtsgebieden, type klachten, behandelvorm):
3a. Beschrijf in maximaal 10 zinnen de algemene visie/werkwijze van de praktijk en hoe uw patiënten/cliëntenpopulatie eruit ziet. Bijvoorbeeld: op welke problematiek/doelgroep richt de praktijk zich, betrekt u familie/omgeving in de behandeling, past u eHealth(toepassingen) toe, etc.:
Ik behandel jongvolwassenen en volwassen met psychische klachten zoals angstklachten, stemmingsklachten, complexe rouw, trauma- en stressgerelateerde stoornissen, medisch psychologische klachten,
persoonlijkheidsproblematiek. Specifiek richt ik me op jongvolwassen (18-35 jaar) en volwassenen die een zwangerschap of kindje hebben verloren (en opnieuw zwanger zijn na een verlies).
Ik werk integratief en beheers CGT, schematherapie en EMDR, ACT en mentaliserende bevorderende technieken.
3b. Patiënten/cliënten met de volgende hoofddiagnose(s) kunnen in mijn praktijk terecht:
Trauma- en stressgerelateerde stoornissen
Depressie
Alle angststoorissen
Persoonlijkheidsstoornissen
Somatoforme stoornissen
Eetstoornis
- Samenstelling van de praktijk
Aan de praktijk zijn de volgende zorgverleners verbonden:
Indicerend regiebehandelaar 1
Naam: Frederike Dekkers
BIG-registratienummer: 49066897825
Coördinerend regiebehandelaar 1
Naam: Frederike Dekkers
BIG-registratienummer: 49066897825
Medebehandelaar 1
Naam: Nouschka Wolderingh
BIG-registratienummer: 89066693425
Specifieke deskundigheid: Klinisch psycholoog – psychotherapeut
Medebehandelaar 2
Naam: Marina Marinkovic
BIG-registratienummer: 69919383316
Specifieke deskundigheid: Psychotherapeut
Medebehandelaar 3
Naam: Suzanne Stok
BIG-registratienummer: 99035124216
Specifieke deskundigheid: Psychotherapeut
Medebehandelaar 4
Naam: Margreet Kerkhoff
BIG-registratienummer: 49053185116
Specifieke deskundigheid: Klinisch psycholoog – Psychotherapeut - Professioneel (multidisciplinair) netwerk
5a. Ik maak gebruik van een professioneel (multidisciplinair) netwerk waaronder:
Huisartsenpraktijk(en)
Collegapsychologen en -psychotherapeuten
5b. Ik werk in mijn professioneel (multidisciplinair) netwerk het meest, frequent, samen met
(naam/namen en indien van toepassing BIG-registratie(s)):
Marina Marinkovic – BIG nummer: 69919383316
Suzanne Stok – BIG nummer: 99035124216
5c. Ik maak in de volgende situaties gebruik van dat professionele (multidisciplinaire) netwerk, tenzij de patiënt/cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
Patientbesprekingen en intervisies waarin diagnostiek en voortgang behandeling wordt besproken.
5d. Patiënten/cliënten kunnen gedurende avond/nacht/weekend/crises terecht bij (mijzelf, huisartsenpraktijk/post, spoedeisende eerste hulp, ggz-crisisdienst):
Huisartsenpraktijk/post, spoedeisende eerste hulp en ggz-crisisdienst.
Patienten kunnen niet bij mijzelf terecht tijdens avond, nacht en crisis.
5e. Heeft u specifieke afspraken met een ggz-crisisdienst, HAP of SEH?
Nee, omdat: Ik geen clienten aanneem die crisisgevoelig zijn vanwege mijn eenmanszaak.
5f. Ik vorm een lerend netwerk met de volgende vijf (inclusief mijzelf) zelfstandig werkende zorgverleners of heb mij aangesloten bij het lerend netwerk van de volgende zorgaanbieder:
Suzanne Stok, Marina Marinkovic, Margreet Kerkhoff, Nouschka Wolderingh en Danielle Flint.
5g. Het lerend netwerk geeft op deze manier invulling aan het samen leren en verbeteren:
Door wekelijks in een clientbespreking diagnostiek, lopende behandelingen en afsluitingen te bespreken, borgen we de kwaliteit van ons werk. Daarnaast zijn er 4 tot 6 wekelijkse intervisie
bijeenkomsten waarbij zowel inhoudelijk casuistiek wordt besproken, als meer breder gekeken en gesproken wordt over het werk als klinisch psycholoog – psychotherapeut, de GGZ in zijn algemeen, als ook over beleidsmatige zaken wordt gedacht. - Contracten met zorgverzekeraars en de vergoeding van verzekerde zorg
Heeft u een contract met de zorgverzekeraar?
2024 DSW - Behandeltarieven:
Ik heb de tarieven die ik hanteer gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik hanteer voorwaarden en een tarief voor no-show: gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Link naar website met de behandeltarieven, en eventueel no-show voorwaarden en no-show tarief:
www.fdekkers.nl - Kwaliteitswaarborg
Ik voldoe aan de volgende kwaliteitseisen, voortvloeiend uit mijn beroepsregistratie, specialisme of
branche/beroepsvereniging(aanvinken wat van toepassing is:
Intervisie
Visitatie van de LVVP
Bij- en nascholing
Registratie-eisen van specifieke behandelvaardigheden
De beroepscode van mijn beroepsvereniging
Link naar website met bewijsvoering van de basiskwaliteitseisen van uw beroepsgroep: www.fdekkers.nl - Klachten- en geschillenregeling
Mijn patiënten/cliënten kunnen met klachten en geschillen over mij of mijn behandeling terecht
bij mij of bij (naam en contactgegevens klachtenfunctionaris):
LVVP
Link naar website:
https://lvvp.info/voor-clienten/wat-als-ik-ontevreden-ben-de-behandeling/klachtenregeling-volwassenen/ - Regeling bij vakantie en calamiteiten
10a. Patiënten/cliënten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en ziekte terecht bij
Naam vervangend behandelaar:
Marina Marinkovic
Suzanne Stok
10b. Ik heb overdracht geregeld en vastgelegd in geval de praktijk plotseling sluit wegens
overlijden of andere calamiteiten:
Ja
II. Het behandelproces – het traject dat de patiënt in mijn praktijk
doorloopt - Wachttijd voor intake en behandeling
Patiënten/cliënten vinden informatie over wachttijden voor intake en behandeling via deze link of document (en kunnen deze telefonisch opvragen).
Link naar wachttijden voor intake en behandeling: www.fdekkers.nl - Aanmelding en intake
12a. De aanmeldprocedure is in de praktijk als volgt geregeld (zoals: wie ontvangt de telefonische aanmelding, wie doet de intake, hoe verloopt de communicatie met de patiënt/cliënt):
Aanmelding en intake worden door mijzelf – Frederike Dekkers – gedaan.
12b. Ik verwijs de patiënt/cliënt naar een andere zorgaanbieder met een beter passend zorgaanbod of terug naar de verwijzer –indien mogelijk met een passend advies- indien de praktijk
geen passend aanbod heeft op de zorgvraag van de patiënt/cliënt:
Ja - Behandeling
13a. De patiënt/cliënt is geïnformeerd over degene die het aanspreekpunt is tijdens de behandeling (naam en functie van de betreffende persoon zijn bekend bij de patiënt/cliënt):
Ja
13b. Bij langer durende behandeling (> 12 weken) stuurt de indicerend regiebehandelaar een afschrift of samenvatting van het behandelplan als brief naar de huisarts (of andere verwijzer),
tenzij de patiënt/cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
Ja
13c. Ik draag zorg voor goede communicatie met de patiënt/cliënt en –indien van toepassing en met toestemming van de patiënt/cliënt- diens naasten, over het beloop van de behandeling. Ik doe dat als volgt:
Bespreken van intake, behandelplan, huisartsbrief en evaluatiemomenten. Alle documenten en correspondentie over een patient is zichtbaar binnen het beveiligde portaal van mijn
praktijkprogramma. Correspondentie met derden wordt alleen verstuurd na toestemming van patient, dit wordt per keer afgestemd.
13d. De voortgang van de behandeling en begeleiding wordt in de praktijk als volgt gemonitord
(zoals voortgangsbespreking behandelplan, evaluatie, vragenlijsten, ROM):
Vaste evaluatie momenten, na vijf sessies en elk half jaar. Daarnaast vullen patienten bij aanvang en ontslag twee ROM lijsten (klachtenlijst en evaluatie) in.
13e. Ik reflecteer periodiek en tijdig met de patiënt/cliënt (en eventueel zijn naasten, medebehandelaren) de voortgang, doelmatigheid en effectiviteit van de behandeling. Als standaardperiode hanteer ik hiervoor:
Na vijf sessies en elk half jaar.
13f. Ik meet de tevredenheid van mijn patiënten/cliënten op de volgende manier (wanneer, hoe):
Via een gesprek naar aanleiding van schriftelijke evaluatie aan de hand van vaste evaluatiepunten, te weten voortgang doelen, therapeut-client relatie en vooruitblik. - Afsluiting/nazorg
14a. Ik bespreek met de patiënt/cliënt (en eventueel zijn naasten) de resultaten van de behandeling en de mogelijke vervolgstappen:
Ja
14b. De verwijzer wordt hiervan door de (coördinerend) regiebehandelaar in kennis gesteld middels een afrondingsbrief, tenzij de patiënt/cliënt hiertegen bezwaar maakt:
Ja
14c. Als een vervolgbehandeling nodig is, geef ik hierover gericht advies aan de verwijzer. Ik informeer de vervolgbehandelaar waar nodig over het verloop van de behandeling en de behaalde resultaten voorzien van het vervolgadvies, tenzij de patiënt/cliënt hier bezwaar tegen maakt:
Ja - Omgang met patientgegevens
15a. Ik vraag om toestemming van de patiënt/cliënt bij het delen van gegevens met niet bij de behandeling betrokken professionals:
Ja
15b. In situaties waarin het beroepsgeheim mogelijk doorbroken wordt, gebruik ik de daartoe geldende richtlijnen van de beroepsgroep, waaronder de meldcode kindermishandeling enhuiselijk geweld (bij conflict van plichten, vermoeden van kindermishandeling of huiselijk geweld), het stappenplan materiële controle en ik vraag het controleplan op bij de zorgverzekeraar (bij materiële controle):
Ja
15c. Ik gebruik de privacyverklaring als de patiënt/cliënt zijn diagnose niet kenbaar wil maken aan zijn zorgverzekeraar/NZa:
Ja
III. Ondertekening
Naam: FHW Dekkers
Plaats: Rotterdam
Datum: 9-7-2000 – opnieuw goedgekeurd op 18-3-2022
Ik verklaar dat ik me houd aan de wettelijke kaders van mijn beroepsuitoefening,
handel conform het Landelijk kwaliteitsstatuut ggz en dat ik dit kwaliteitsstatuut
naar waarheid heb ingevuld:
Ja